کوله پشتی کوهنوردی

ساخت وبلاگ

این که هر یکسری وقت یک‌توشه قصد کوله پشتی کوهنوردی مهاجرت به کوهستان یا این که کمپینگ دارید؛ درین آیتم تأثیر بسزایی دارااست. در صورتی شما می خواهید تا خیمه کوهنوردی‌تان تا زمان‌های مدیدی همدم شما باشد؛ چادرهای ارزان بها و آماتور بازار برایتان مطلوب وجود ندارد. در شرایطی که تجربیات مسافرت با این مثال‌ها را داشته باشید؛ مطلقاً چشم‌اید که‌این خیمه‌ها ادله دردسر و تجارب‌های تلخ گردیده‌اند!

ما شاهد اشخاصی بوده‌ایم که به جهت خیمه نا‌‌مطلوب بدون چاره به شکاف اپ‌های کوهنوردی و تور‌های کمپینگ گردیده‌اند. چون در برخی مورد ها خیمه نا‌مطلوب تنها یک تجربیات‌ی تلخ وجود ندارد و می تواند معاش شما‌را به مخاطره بیاندازد. شکستن میله‌های خیمه، پاره گی و نفوذ آب به درون، همه از عواملی می‌باشند که هیچ کس دوست ندارد در طی هجرت تجارب نماید. صراحت دارد که خیمه‌های ماهر هزینه‌های بالایی دارا هستند البته هزینه برای آن ها، سرمایه‌گذاری برای سفرهای مطمئن و جذابی میباشد که در آن خاطرات خیر و خوبی خواهید داشت.

راهنمای حفظ از خیمه کوهنوردی
خیمه شما در وضعیت متعدد از شما نگهداری می‌نماید. پس خوب میباشد شما نیز در مراقبت و حفظ آن مجموع کارایی خویش را اعمال دهید. ارتفاع قدمت خیمه شما، فقط به روش‌ی نگهداری شما متعلق میباشد.

اولی نکته در واکنش و محافظت از خیمه کوهنوردی خویش، این میباشد که با آن کریم ومهربان باشید!
فراموش نکنید که خیمه شما با مجموع استقامت و حفاظتش در غایت از مال پارچه میباشد و ممکن میباشد در تاثیر گیر کردن به سنگ یا این که اشیا تیز پاره گردد. پس میخ‌ها و تیرک‌ها را غیروابسته از خیمه حفظ فرمایید؛ تا نا‌منظور سبب جراحت به آن نشوید. خوب میباشد آن ها باطن پک‌های غیر وابسته مراقبت فرمایید تا گم نشوند و مراقبت مورد نیاز را داشته باشند.

به عبارتی‌طور که پیش‌خیس نیز گفتیم برای پناه از کف خیمه، ذیل‌انداز را نیز فراموش نکنید.

و درصورتی که نا‌مراد هرگونه پاره‌گی بوجود آمد؛ هنگامی که جراحت هنوز جزئی میباشد آن را ترمیم نمائید تا به جراحت‌های بلندمرتبه‌تری ختم نشود.

دومی نکته، بسته‌بندی درست خیمه کوهنوردی می باشد!
قبل از بسته‌بندی خیمه کوهنوردی، از کم آب بودن آن اعتقاد نتیجه ها نمایید. در صورتی ناچار به روی هم گذاشتن سریع خیمه شدید؛ مسلماً در اولی مجال ممکن آن را گشوده نمایید و اذن دهید کم آب گردد؛ چون بسته‌بندی خیمه در حالی‌که هنوز مرطوب میباشد می تواند موجب ساخت و ساز کپک گردد که به نوبه خویش موجب از در میان رفتن پارچه خیمه کوهنوردی شود. خلال اینکه بسته‌بندی آن با این وضعیت، موجب پایین آمدن مقاومت خیمه کوهنوردی شما در مقابل آب و رطوبت گردد.

سومی نکته، به کارگیری مطلوب از خیمه کوهنوردی به حساب میآید.
گنجایش خیمه‌ها معین میباشد؛ ولی استعمال بیشتراز اندازه‌ی طرفیت خیمه، قادر است موجب زخم به آن خواهد شد. پس امنیت این پناهگاه را به مخاطره نیاندازید.

راجع به به کار گیری از اجاق و حریق در اطراف خیمه بسیار احتیاط نمائید! چون وزش باد ممکن میباشد خیمه کوهنوردی شما‌را گرفتار حریق نماید. پر‌نور کردن لامپ با رمز شعله داخل خیمه نیز عشق به خطر آتش، ریسک خفگی را نیز به وجود می آورد.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 96 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 17:56

به صورت همگانی هنگام پیاده روی – حتی با سرعت تند – کوله پشتی کوهنوردی نسبت به هنگام کوه نوردی کالری کمتری می سوزانید. با این وجود، دست اندرکاران دیگری مانند زمین، دما، وزن، سن و فرآورده شما نیز اثر گذار میباشند. مجموعاَ پیاده روی نسبتاً ۱۰-۱۵% کالری کمتری نسبت به کوه‌پیمایی می سوزاند. از سوی دیگر دویدن نیز نسبتاً ۲۰% بیش تر از کوه‌نوردی کالری سوزی دارااست.

اما می بایست دقت داشته باشید که شدت تمرین، شیب، طول قادر است روی ترازو کالری سوزی اثر بگذارد، به نحوی که کالری مصرفی در کوهنوردی بیشتر از دویدن باشد. به صورت نمونه دویدن با فشار ۵۰% کمتر از کوهنوردی و کوه‌نوردی با فشار ۸۰% کالری سوزی خواهد داشت.

پیاده روی با سرعت بیشتر به بازه دست‌کم ۴۵ دقیقه قادر است تعداد کالری هایی را که در حین و بعداز پیاده روی می سوزانید ارتقا دهد. سرعت استوار استوار به ارتقاء متابولیسم شما یاری می نماید، به‌این مضمون‌ که تن شما به صورت میانگین ​​۱۴ ساعت بعداز اتمام پیاده روی به سوزاندن کالری ادامه می‌دهد.

سرعت بیشتر تاثیر کالری سوزی بعداز کوهنوردی را نیز ارتقا می‌دهد.

وزن کوله پشتی
وزن کوله پیاده روی شما بر تعداد کالری سوزانده گردیده در پیاده روی تأثیر میگذارد. یک کوله مدل حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کالری به واحد سنجش کالری سوزی ساعتی شما اضافه می نماید. یک توشه هنگفت خیس، مانند آنچه ممکن میباشد در یک اپلیکیشن چندین روزه با خویش حمل فرمائید، می‌تواند واحد سنجش کالری سوزی شمارا حدوداً ۲۰۰ کالری در ساعت ارتقاء دهد.

زمین
هرچه زمین معضل برانگیزتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید. مسیرهایی با زمین های ناهموار، دارنده دست به سنگ و قسمت های شیب دار و زمانبر سربالایی منجر میگردد عضله‌ها شما دشوار خیس فعالیت نمایند و کالری بیشتری بسوزانید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 122 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 15:58

اینجا میباشد که به نصیب لذت‌نصیب کوله پشتی کوهنوردی چیدن وسایل کوله پشتی می‌رسیم! میدانیم که وب لاگ‌های متعددی از دیدگاه چیدن کوله کوهنوردی را تاکنون زیاد چشم‌اید. البته هیچ کدام آن قدر که بایستی شما‌را  قانع نکرده که به‌این اعتقاد و باور برسید که‌این توشه دیگر کوله پشتی خویش را بهتر می‌چینید. عالی پیش از آغاز به شما خاطر آور می‌شویم که کوله‌ چینی یک هنر میباشد و با تمرین و استمرار می توانید در آن مدرس گردید. برای آغاز می خواهیم کوله‌ پشتی کوهنوردی را به 4 نصیب تقسیم کنیم:

1_ کیسه خواب کوهنوردی
قسمت نخستین برای اکثری اشخاص تماماً معلوم میباشد. در انتهای کوله‌ پشتی معمولاً کیسه‌ خواب کوهنوردی قرار میگیرد و میبینید که حتی‌د‌ر اکثری از کوله‌پشتی‌ها مکان اختصاصی برای کیسه‌ خواب در انتهای آن در حیث گرفته شد‌ه‌است. پوشاکی که از دومی روز به آن‌گاه برای پوشیدن مد حیث قرار می‌دهید یا این که کلاً لوازمی که در طی روز اولیه آیتم به کارگیری قرار نمی‌گیرد مثل کفش کوه، چاد کوهنوردیر، پایین انداز، کیسه خواب کوهنوردی یا این که... را نیز می توانید در انتهای کوله پشتی و در کنار کیسه‌ خواب  قرار دهید.

2_ اثاثیه هنگفت
این نصیب در امتداد ردیف فقرات قراردارد، چون هنگفت ‌ترین بخش می بایست در حدود تن باشد. زمانی اثاثیه هنگفت رو مجاورت تن خویش قرار دهید، کشش فرنگی آن از سمت کتف‌ها به نحوه خارق‌العاده‌ای کاهش پیدا می‌نماید. به عنوان مثال پیاله‌های غدا، آب، ابزار یا این که قوطی‌های کنسرو که هنگفت می باشند، خوب میباشد قطعاً در بخش راستای ردیف فقرات بالای استخوان لگن قرار گیرد.

3_ اسباب مدل
اسباب و اثاث مدل را می توانید در نصیب بیرونی کوله کوهنوردی قرار دارید. همان گونه که در تصویر می بینید مکان‌گذاری این اثاثیه درین بخش موجب نگهداری تعادل شود.

4_ اثاثیه ضروری
این گروه از اسباب به اندازه‌ای اساسی میباشند که به طبعً بایستی سریع‌ترین دسترسی را به آنها داشته باشید. چون ممکن میباشد در یک ثانیه به آن نیاز مبرم پیدا فرمایید. به عنوان مثال بادگیر، گتر یا این که کاپشنی که برای حس سوزوسرما در اواسط روش در لحاظ گرفته‌اید را در بالای کوله کوهنوردی بگذارید تا در میانه منش بدون چاره به ریختن محتویات کوله‌ پشتی به خارج نشوید. یا این که فرض نمائید که با یک باران ناگهانی و شدید رو به رو شدید، در حالی که پانچوشما ته کوله‌پ شتی جای‌دارد! حتماً هیچ کس نمیخواهد در آن لحظه به مکان شما باشد.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 15:52

این نوع باتوم‌ها طوری پیاده سازی کوله پشتی کوهنوردی گردیده‌اند که برای اشخاص با قدهای متفاوت و در ارتفاعات گوناگون مطلوب باشد. همینطور باتوم اسکی به عبارتی‌طور که از عنوانش پیداست برای اسکی در پیست و کوهستان نیز ابزار کارآمدی میباشد.

در اینجا طول پیشنهادی باتوم کوهنوردی متناسب با قد اشخاص را آیتم نظارت قرار می دهیم:

عده ای که قدشان نادر‌خیس از 150 سانتی‌متر باشد خوب میباشد طول باتوم را 100 سانتی‌متر درنظر بگیرند.
اشخاصی که قدشان دربین 150 تا 168 سانتی‌متر میباشد، طول 110 سانتی‌متری باتوم برایشان مطلوب میباشد.
عده ای که قدشان میان 168 تا 180 سانتی‌متر میباشد، طول 120 سانتی‌متری باتوم برایشان مطلوب میباشد.
عده ای که قد آنها بیشتر از 180 سانتی‌متراست، طول 130 سانتی‌متری باتوم برایشان مطلوب میباشد.

طول باتوم‌های نوع تلسکوپی
باتوم کوهنوردی تلسکوپی، رایج‌ترین نوع عصای کوهنوردی میباشد که متناسب با قد کوهنورد و فرازوفرودهای مسیر امکان تغییراندازه دارااست. این قابلیت و امکان موجب می‌گردد که کوهنوردان نادر‌خیس شم اندوه نمایند.

طول باتوم تلسکوپی می بایست به سیرتکامل‌ای تهیه خواهد شد که هربار آرنج با زاویه 90 سکو خم خواهد شد. یعنی درواقع طول باتوم کوهنوردی بایستی به قدری بلند باشد که بالاتنه سوای خمیدگی باشد و وقتی که نوک باتوم تلسکوپی روی زمین میباشد، زاویه آرنج 90 جايگاه باشد. درصورتی که ارتفاعی نادر‌خیس از این برای باتوم در حیث بگیرید، همیشه در طی به کارگیری می خواهید کمرتان را خم نمائید که‌این خودش در بلندمدت جراحت متعددی به ردیف فقرات شما وارد می‌نماید و منجر درد در حیطه کمر و گردن می گردد. در فیض عالی میباشد باتومی تعیین فرمائید که قابلیت و امکان تهیه آن مبتنی بر قد و آناتومی تن‌تان را به شما بدهد.

 

 

تهیه و تنظیم طول باتوم کوهنوردی
هرچند در بیان گونه های باتوم به تهیه طول هر مورد از آنان نیز پرداختیم البته اصل کلی برای تهیه و تنظیم طول باتوم دقت به "قد شخص" و "شیب مسیر" میباشد. موقعی که شما باتوم کوهنوردی را در اختیار میگیرید و سخمه آن روی زمین قرار میگیرد، زاویه گشوده و ساعد آرنج شما می بایست 90 مرتبه باشد؛ به این ترتیب، با اعتنا به شیب مسیر، مشخص و معلوم میباشد که مجال ترفیع اندازه باتوم معدود‌خیس از اندازه آن در حین فرود میباشد.

ابتدا جنبش، نگاهی به شیب کلی مسیر بیندازید و ارتفاع باتوم کوه را طبق آن تهیه فرمائید. در مسیرهای پوشیده از برف، شن یا این که گل، ارتفاع باتوم از نصیب گل‌ باتوم کوهنوردی تا تیم اکانت میشود. چراکه سخمه در برف فرو می‌رود و از ارتفاع باتوم معدود میگردد.
در استعمال از باتوم توجه نمایید که تا حد قابلیت و امکان به خط عمود تن‌تان مجاورت باشد. موقع خط مش‌رفتن سوای حمل توشه و کوله‌پشتی فرقی ندارد که از یک یا این که دو باتوم استعمال نمایید. البته در مواردی که توشه سنگینی حمل می کنید به‌مراد محافظت تعادل ما یحتاج میباشد از دو باتوم امداد بگیرید.
ارتفاع هر دو باتوم بایستی یکسان باشد به‌جز در حالت خاص؛ از جمله هنگامی که مسیری را به‌طور تراورس (تکان عرضی) می‌پیمایید باتومی که سمت پای کوه میباشد نسبت به باتومی که سمت پای دره، طول معدود‌تری دارااست.
در‌صورتی‌که باتوم کوهنوردی شما قابل‌تهیه میباشد، این نکته که طول مطلوب با قدتان را پیدا فرمائید، بسیار التفات دارااست. ممکن میباشد باتوم‌های تهیه‌نشده موجب تولید صدمه در بخش‌های بازو، کتف، کمر و گردن بشوند.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 17:47

ورزش هوازی کوهنوردی اکسیژن کوله پشتی کوهنوردی بیشتری را وارد ریه‌ها می‌نماید و موجب تقویت قلب می گردد. اما اعتنا داشته باشید عده ای که مبتلا بیماری‌های قلبی می‌باشند؛ پیش از اجرا این ورزش می بایست با پزشک معالج خویش مشاوره نمایند. در زمان این شغل، عضله‌ها والا در پاها و باسن به صورت مکرر در جنبش می‌باشند. این ماهیچه‌ها برای شغل نیاز به خون اکسیژن‌دار بیشتری دارا هستند. با تنفس عمیق و سریع در کنار ارتقا ضربان قلب، جریان خون در ماهیچه‌ها زیاد میشود و در سود اکسیژن بیشتری به واسطه مویرگ‌ها به آن میرسد.

مویرگ‌های تن که در موقعیت معمولی و در موقع استراحت صرفا 15 درصد فعال میباشند؛ در زمان کوهنوردی 95 درصد فعال میگردند. مویرگ‌ها همینطور اسید لاکتیک و دی اکسید کربن را از این عضله‌ها بیرون می‌نمایند. در مجموع مقدار خون جانور در ماهیچه‌ها در کوهنوردی 20 موازی ارتقاء پیدا می‌نماید.

قدرتمند شدن ریه‌های شخص
میدانید که در ارتفاعات با کاهش فشار هوا، اکسیژن هم کاهش پیدا می‌نماید به حدی که ممکن میباشد منجر بیماری طول گردد که برای خودداری از آن نیاز به هم هوایی دارید. جذاب میباشد بدانید تن برای جبران این کمبود اکسیژن، رفع تنگی نفس و خستگی هورمونی به اسم اریتروپویتین از تمامی‌ها ترشح می‌نماید که ایجاد گلبول‌های قرمز رنگ را بیشتر می‌نماید در سود این فعل و انفعالات، هموگلوبین خون ارتقا پیدا می‌نماید که موجب ارتقا هماتوکریت نیز می گردد.هماتوکریت درصد حضور گلبول‌های قرمز‌رنگ مجموعاَ وسعت خون میباشد. همین زمینه، منجر ارتقا کار ریه‌ها می‌گردد. اینجاست که به اصطلاح میگویند: « نفس انسان زیاد گردیده است.»

به‌این استدلال میباشد که کوهنوردان معمولاً دونده‌های نیکی میگردند یا این که دونده‌های دارای شهرت پیش از مسابقات آغاز به کوهنوردی می‌نمایند.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 16:36

پس از گزینش کوله کوهنوردی کوله پشتی کوهنوردی با گنجایش مطلوب برای سفرهای خویش، با چیدن صحیح اسباب مایحتاج در باطن کوله، حمل آن را سهل خیس فرمائید. ولی می بایست اشاره کنیم اعمال این فعالیت را فقط با یادگرفتن صحیح کوله چینی میتوانید اجرا دهید. در حالتی که شما وسایل خویش را در کوله پشتی به صدق و در مکان مطلوب قرار بدهید؛ وزن کوله کوهنوردی کلاً تن به طور معادل توزیع میشود. با پخش شدن وزن کوله پشتی کوهنوردی بر روی تن خستگی کمتری در طول شغل حس خواهید کرد. علاوه براین فهمیدن مکان صحیح اسباب و اثاث به شما امداد می‌نماید در حالت دشوار‌خیس در طبیعت، بتوانید وسایل خویش را نظم دهید. برای چیدن صحیح وسایل موردها تحت را رعایت فرمائید:

- وسایلی که در زیر کوله‌پشتی قرار می گیرند: وسایل والا و قابل انعطاف که برای شب‌مانی به آن نیاز دارید؛ مانند کیسه خواب، پتو، خرقه‌های گرم مانند سویشرت و اجاق‌گاز مسافرتی کلیه می بایست در تحت‌ترین نصیب کوله‌پشتی قرار بگیرند.

- وسایلی که در میانه قرار می‌‌گیرند: وسایلی که غالباً به آنها احتیاج ندارید. مانند خوراک، وسایل پخت و پز و هر چیزی که از مواد محکمی ایجاد شده است، بایستی در اواسط قرار بگیرد.

- وسایلی که در بالای کوله کوهنوردی قرار میگیرند: وسایل ضروری و یا این که لوازمی که به آنها بیشتر نیاز دارید مانند شمشیر، کاپشن، پانچو، نقشه و... بایستی در قسمت بالایی با اعتنا به نیازهایتان چیده گردد.

- وسایل خرد خویش را در جیب‌های بیرونی کوله کوهنوردی بگذارید تا دسترسی سادگی به آن ها داشته باشید. از جیب نهفته بر روی کلاه کوله‌پشتی برای کارت بانکی و وسایل اساسی خیس به کار گیری فرمائید. در جیب‌های کش دار بغل، بطری آب را بگذارید و در غایت جیب‌های زیپ دار مو جود بر روی کمربند لگنی کوله کوهنوردی جای بسیار بهتر برای محافظت تلفن همراه و جی پی اس میباشد.

- وسایلی که میتوانید روی کوله‌‍پشتی معلق فرمایید: در شکل قابلیت از آویختن وسایل روی کوله پشتی خویش پرهیز کنید؛ حتی وسایلی مانند عینک که با راه و روش رفتن شما صدا تولید کرده و ممکن میباشد برای ملازمان شما اذیت کننده باشد. اما برخی از وسایل مانند باتوم کوهنوردی، میله های خیمه، طناب و ... خیلی والا می باشند و در کوله‌پشتی شما مکان نمیشوند. میتوانید آن‌ها‌را در کنار کوله‌پشتی خویش قرار دهید.

در نقطه پایان می بایست گفته خواهد شد که چیدن وسایل مطلوب در کوله پشتی برای سفرهای کوهنوردی بایستی مطابق منطق باشد. پس از اینکه چند توشه کوه نوردی کردید، متوجه می‌شوید که کدام اسباب برای اپ هایتان کاربردی میباشد. میتوانید مبتنی بر ذوق وسلیقه و نیاز خویش اسباب و اثاث کوهنوردیتان را حمل نمائید. مثلا بعضا از اشخاص داشتن یک بالشت بادی خرد و نادر وزن را به یک بالشت والا ترجیح میدهند و بعضا دیگر می توانند برای یک روز مسافرت کوهنوردی سوای اجاق گاز مسافرتی در کوهستان مهاجرت نمایند. ما توصیه میکنیم که به تست کردن ادامه دهید، چون ممکن میباشد وسیله‌ای پیدا فرمائید که سوای آن دیگر هیچ وقت کوه نوردی نکنید!

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 16:20

سد‌های کتف را محکم فرمائید؛ کوله پشتی کوهنوردی البته خیر خیلی! در واقع وزن اساسی توشه را کمربند کوله کوهنوردی بر عهده می گیرد و حایل‌های کتف صرفا تهیه و تنظیم‌کننده تعادل این توشه و تأثیرش بر تن شما می‌باشند. اما این مورد ادله نمی شود کوله‌پشتی‌های خویش را هنگفت فرمائید؛ بلکه می بایست متناسب با خصوصیت‌های تن، کوله پشتیتان را مالامال نمائید!

فراموش نکنید وظیفه حایل‌های کتف فرا‌خیس از حمل کردن میباشد. به لحاظ ما، آنان مهمترین عضو یک کوله‌پشتی می باشند. محل ظریف مکان‌گیری تسمه‌های کتف در اواسط شانه میباشد. آن هم در حالی که بالشتک‌ها دقیقاً روی کتف قرار گرفتند. در غیر این شکل بایستی راجع‌به اندازه حایل‌ها تجدید حیث نمائید.

دقت داشته باشید سد‌های کتف بایستی به سیرتکامل‌ای تهیه و تنظیم گردد که کوله از منطقه واپسین مهره کمری که به موازات خط ناف در منطقه پشتی قرار گرفته، پائین‌خیس نیاید. رغبت کتف‌ها به طرف جلو، به جا ماندن اثرها حایل کوله‌ها و ساخت قرمزی روی پوست و افتادن کوله به سمت پائین نشانه از استاندارد نبودن کوله کوهنوردی میباشد. پس گزینش کوله پشتی مطلوب شما نیز قادر است بسیار تأثیر‌گذار باشد.

5_ حایل‌های جادویی کوله پشتی خویش را بشناسید
به تسمه‌هایی که بالای کتف قرار میگیرند، حایل‌های جادویی می‌گوئیم. چون این تسمه‌ها میتوانند به روش اعجاب‌انگیزی کوله‌پشتی شما‌را مدل‌خیس نمایند. بدین سد‌ها تسمه‌های کتف‌ای یا این که بالا بر میگویند. هنگامی که‌این سد‌ها را تهیه و تنظیم می کنید؛ فشار توشه از روی کتف‌هایتان برداشته می گردد و شما شم راحتی و سبکی بیشتری میکنید.

تسمه‌های روی کتف با با زاویه 30 تا 45 جايگاه تهیه شوند . با کشیدن این بندها، کوله پشتی به تن شما مجاورت‌خیس قرار میگیرد. خصوصاً در معابر دشوار و هنگام ترفیع این قابلیت و امکان خودش را بیشتر از گذشته نماد میدهد و می تواند قابلیت و امکان حملتان را بی آلایش‌خیس نماید. ولی سیاه‌کمان به شما سفارش می‌نماید این وضعیت را مدام مراقبت نکنید و در معابر معمولی قطعاً این تسمه‌ها را وارفته نگه دارید تا کوله‌پشتی از شما مسافت بگیرد و تهویه آن به شایسته ترین نحو صورت پذیرد.

به عبارتی‌طور که شم کردید این حایل‌ها وزن بیشتری به کتف‌ها منتقل می‌نمایند. پس در حالتی که آن را به صورت مداوم و در تمامی‌ی مسیر‌ها به کارگیری نمائید، ممکن میباشد موجب خستگی بیشتر شما خواهد شد. اعتنا داشته باشید که‌این تسمه‌ها برای راحتی بیشتر شما پیاده سازی گردیده‌اند؛ پس با یادگیری ظریف نحوه بستن سد کوله پشتی از تجهیزات متاع جذابتان به کارگیری فرمایید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 16:04

به عبارتی‌طور که گفتیم درصورتی که قصد کوله پشتی کوهنوردی استارت یک بکپکینگ تعدادی روزه را دارید اپلیکیشن‌ریزی فرمائید که اقامت شما به چه شکل خواهد بود. در شرایطی که قصد اقامت به طور کمپینگ را دارید خیمه و کیسه خواب را نیابد از حافظه ببرید. هیچ وقت به بهونه آب و هوای عالی از به همدم داشتن آنان امتناع نکنید سوز‌و‌سرما و جاندازان در طبیعت در طی خواب که شما بی حفاظت‌خیس از مدام می‌باشید میتوانند شمارا به طور بدی غافلگیر نمایند! صفر تا صد خرید کیسه خواب را که به خاطر دارید؟

قید ذیل‌انداز را به هیچ وجه نزنید
لطفاً مداقه پایین انداز را حداقل نگیرید! خصوصاً چنانچه قصد کمپینگ دارید مطمئن گردید برای خیمه و کیسه خواب خویش زیرانداز قابل قبولی دارید! تحت انداز از جابجایی دمای تن شما به زمین خودداری میکند. در واقع یک عایق میباشد که از گرمای تن شما مراقبت می نماید. می توانید در وبلاگ زیرانداز با آن شناخت جامعی پیدا فرمایید.

 اسباب و اثاث مایحتاج شما در کوله گردی چیست؟
نقشه، قطب نما، جی پی اس، طول سنج، کرم‌های ضد آفتاب، کرم قابل انعطاف کننده لب، عینک آفتابی، پوشش مطلوب با آب و هوا، لامپ پیشانی یا این که لامپ قوه، باتری اضافه، باکس یاری‌های اول، اسباب موردنیاز برای اصلاح کردن حریق، کبریت یا این که فندک، مخزن ضد آب، قرص‌های حریق زا، خنجر چند کاربردی، نخ و سوزن، چسب، تغذیه، مواد غذایی موردنیاز، اسباب برای میل کردن خوراک مثل قاشق و بشقاب، بطری آب یا این که مخزن آب، غربال آب و...

این مورد‌ها مثال‌هایی از اسباب و اثاث ضروری برای کوله گردی میباشد. به لحاظ شما چه مواقعی می بایست بدین لیست اضافه گردد؟ این مفاد با دقت به نیاز‌های فردی و مقصد انتخابی گوناگون میباشد.

قانون ها کوله گردی برای بستن کوله پشتی
 نگاهی که یک کوله گرد به کوله پشتی داراست، با هر فرد دیگر مختلف میباشد. چون در مهاجرت بکپکینگ، کوله پشتی تک تک زندگیه شما میگردد. بیان کننده صرفا چیزی که در‌این عالم دارید، یک کوله پشتی و اثاثیه داخل آن میباشد. پس ناخودآگاه شرایطی مختلف با هر نرم افزار دیگر برای بکپکر‌ها به وجود می آید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 312 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:11

این شاخصه بسیار مهمی در کوله پشتی کوهنوردی خرید کوله پشتی کوهنوردی به حساب میآید که دربرگیرنده مفاد متفاوتی میباشد و ما آنها را یک به یک با شما نظارت میکنیم. شاید بتوان خاطرنشان کرد که راحتی مهمترین گزینه در هنگام خرید کوله پشتی کوهنوردی به حساب میآید. فکر کنید شما قرار میباشد ساعات سرگرم کوه نوردی باشید و صرفا یاورتان همین کوله کوهنوردی میباشد! پس اینکه چه ملازمت برای اپ کوهنوردی خویش گزینش میکنید، التفات فراوانی دارااست.

راحتی در هنگام حمل کوله پشتی کوهنوردی در گرو سد‌های کمر، کتف و بالشتک‌های آن در کنار سیستم پشتی جنس میباشد. در واقع سیستم پشتی، کمربند‌های کتفی و بدور باسن میتوانند وزن توشه را بر تک تک تن تقسیم نمایند از طرف دیگر حایل‌های کتف فشار را از روی پشت نادر می‌نمایند و راحتی شما‌را در هنگام حمل کوله پشتی کوهنوردی ضمانت خواهند کرد.

بایستی بدانید که تهویه مطلوب در سیستم پشتی یک کوله پشتی کوهنوردی از عنایت بالایی شامل است. در صورتیکه از هر کوهنورد زبده درباره‌ی راحتی در هنگام کوهنوردی پرس و جو نمایید مسلماً به مداقه تهویه در سیستم پشتی اشاره خواهد کرد.

این سیستم تهویه به طور بافت‌های مش و فوم‌های بادی پیاده سازی گردیده تا درصورتی که در زمان شغل در گیر تعریق شدید، همه رطوبت را به خویش جذب نماید و پشت کوهنورد را کم آب نگه دارااست. میدانیم که در امر مداقه کم آب ماندن در هنگام کوهنوردی داده ها کافی دارید و بها آن را میشناسید. جذاب اینجاست که‌این بافت‌های سیاق با تنفس‌پذیری و جریان متناوب هوا میتوانند تعرق را به روش چشمگیری کاهش دهند. پس با وجود آن‌‌ها حداکثر نگهداری ممکن را در هنگام کوهنوردی خواهید داشت. کافی میباشد سد‌های کوله کوهنوردی خویش را به صحت تهیه و تنظیم فرمائید و  سهل و آسان خیال به کوهنوردی ادامه دهید!

درآخر در‌حالتی که قصد خرید کوله پشتی کوهنوردی با وسعت بالا را دارید، عالی میباشد به امکاناتی زیرا حمل کمل بگ، سد حمل ابزار یا این که فضایی برای کیسه خواب اعتنا بیشتری نشانه دهید. حضور این تجهیزات دسترسی بهتری به امکانات کوهنوردی برای شما به ارمغان می آورد و در‌سود موجب راحتی بیشترتان در طول کوه‌پیمایی می شود.

 

 

دوام و نوع متریال کوله کوهنوردی
متریال‌های متفاوتی در ایجاد کرد و ساخت و ساز کوله کوهنوردی به فعالیت می‌رود و شما با اعتنا به نیازهایتان می توانید مراد‌هایی که از متریال و دوام تولیدها دارید را پیدا فرمایید. مثلا اشکال کوله پشتی کوهنوردی با متریال‌هایی همانند پلی استر، برزنت، پارچه‌کتان، نایلون، نایلون طاقت فرسا ،پلی اتلین ،پلی کربنات، پلی اورتان، میکرو فیبر پلی استر و پلی آمید ساخت و ساز میگردند؛ ولی شما با اعتنا به کار انتخابی و وضعیت آن میتوانید گزینش دقیقی داشته باشید. مثلا فعالیتی همانند صخره نوردی یا این که ترفیع فنی نیاز به یک کوله با دوام بالا دارااست البته در یخ نوردی تمرکز شما بر روی ضدآب بودن امکانات میباشد.

در صورتی ضدآب بودن امکانات کوهنوردی برایتان التفات والایی دارااست خوب میباشد بدانید متریال نایلون به تنهایی ضدآب وجود ندارد و برای داشتن این قابلیت و امکان به آن یک لایه پلی‌اورتان اضافه می‌نمایند. ولی این لایه به گذر زمان فرصت تخریب میگردد و به همین استدلال خواص ضدآب بودن کوله کوهنوردی شما نیز به خطر میفتد. بنابراین فیض می گیریم که ضدآب بودن کوله کوهنوردی شما به قدمت پلی اورتان آن متعلق میباشد. پس برای ارتقا ارتفاع آن سفارش می کنیم یک روکش ضدآب برای آن تنظیم فرمائید تا از تر و آلوده شدن کوله کوهنوردی در زمان نرم افزار دوری خواهد شد. سفارش می کنیم نگاهی به کاور باران بلندمرتبه گرانیت سبک BJ0102 داشته باشید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 84 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 15:16

کوله کوهنوردی را میتوانید بسته به نوع فعالیتی که دارید، کوله پشتی کوهنوردی گروه‌بندی فرمایید و در غایت مدلی باب ذوق وسلیقه و نیازهایتان در آن شغل
فعالیت
شغل
کار
عمل
 تهیه و تنظیم فرمائید. مثلا نمی‌توانید به هم پا یک کوله کوهنوردی به دوچرخه سواری یا این که دوندگی در کوهستان بپردازید و مسلماً بایستی انتخابی مختص به عمل خویش داشته باشید. از جملهً در شرایطی که اهل کوهنوردی در کوهستان صخره‌ای و برفی میباشید، بایستی انتخابی از یکپارچه با دوام‌خیس داشته باشید و در هنگام ترفیع‌های یخ نوردی، اتصالات نگهدارنده تجهیزاتتان برایتان التفات بیشتری پیدا می‌نماید. در‌پی اشکال آنها و خصوصیت‌هایی که دارا هستند را در کنار یکدیگر تحقیق میکنیم:

کوهنوردی
به عبارتی‌طور که میدانید کوله کوهنوردی برای کوه نوردی های هنگفت و وقتگیر پیاده سازی می شوند؛ به همین برهان دارنده وزن کمتری می‌باشند. سبک‌سازی این مثال‌ها دارنده فضای بیشتر و جیب‌های کمتری می باشند و زیرا این کالا مقطع فرصت متعددی بر روی دوش شماست در نصیب کمر دارنده بافت مش یا این که تهویه کننده هواست که تنفس پذیری در آن نصیب را ارتقا میدهد. ولی کوله پشتی کوهنوردی زمستانه با خصوصیت‌های متفاوتی پیاده سازی گردیده‌است. این سبک به طور کاملً ضدآب هست و برای حمل ابزار منحصربه‌فرد شغل در برف کوهستان حایل‌های نگهدارنده دارااست.

 

طبیعت گردی
کوله‌پشتی‌های طبیعت گردی سایز خرد‌تری دارا‌هستند و با پیاده سازی تعداد جیب‌های بیشتر، برای شما آسودگی موردنیاز برای دسترسی به اسباب آیتم نیازتان را آماده می‌نمایند. ولی گونه های کوله‌پشتی طبیعت گردی در طرح‌های متفاوتی پیاده سازی و ساخت و ساز میگردند. ولی برخی خصوصیت‌ها مانند متریال و تنفس پذیری مطلوب در مجموع آن ها یکسان میباشد. بعضا از کوله‌های طبیعت گردی دارنده یک کیف خرد‌خیس می‌باشند تا در حین کمپینگ یا این که گشت‌و‌گذار‌های کوتاه برهه زمانی نیاز به حمل کوله‌پشتی هنگفت نداشته باشید و با امداد آن اسباب گزینه نیازتان را حمل نمائید.

سنگ نوردی
کوله‌های صخره نوردی به جهت ظواهر متفاوتش به راحتی قابل شناسایی میباشد. آن ها با طولی بلند و عرضی باریک سبک‌سازی می شوند تا هنگام عبور از صخره‌ها برای اشخاص دردسر‌ساز نشود و ورزش‌کار به راحتی بتواند از صعب‌العبور‌ترین مسیر‌ها عبور نماید. این مثال‌ها با پارچه‌های مستحکمی ساخت می شود تا هنگام عکس العمل با سنگ‌های تیز آسیبی به آن وارد نشود. کوله‌های یخ نوردی نیز بسیار شبیه این سبک می باشد با این تفاوت که تماماً ضدآب میباشد و حایل‌های برای حمل ابزار منحصربه‌فرد یخ نوردی داراست.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 15:47

فرقی نمی‌کند کدام یک از محصولات  کوله پشتی کوهنوردی GORE-TEX را خریداری کرده‌اید. یک دستکش کوهنوردی، کفش یا کاپشن گورتکس کوهنوردی، در هر صورت باید بدانید از آن‌ها چگونه مراقبت کنید زیرا یک محصول با ارزش در دستان شماست. البته این تولیدات دوام بالایی دارند اما اگر از آن‌ها به خوبی محافظت نشود ممکن است از میزان کارآیی آن‌ها کاسته شود. جالب است بدانید درزهای لایه گورتکس که با نام  SEAM شناخته می‌شوند، در برابر پیچش ۵ تا ۱۶ بار با‌دوام‌تر از مدل‌های دیگر هستند اما به هر حال کارهایی مثل تا شدن مکرر و تحت فشار بودن از میزان تنفس پذیری آن کم می‌کند.

شست و شوی صحیح لباس گورتکس نیز از مواردی است که باید به آن توجه بسیاری شود زیرا در صورت پشت گوش انداختن ممکن است در یک برنامه کوهنوردی متوجه شوید که محصولتان مقاومت خود را در برابر نفوذ آب از دست داده است. آنجا متوجه می‌شوید که حتماً شست و شوی نامناسبی داشتید اما حقیقتاٌ آن لحظه برای هر کاری دیر است! پس از همین الان به فکر مراقبت و شست و شوی صحیح لباس گورتکس باشید.

شستشوی پارچه گورتکس

شست و شوی لباس گورتکس ساده است اما پیشنهاد میکنیم حتماً قبل از هر چیزی به دستور عمل های شست و شوی محصولکه روی برچسب آن است، توجهی داشته باشید. روی این برچسب اطلاعاتی درباره نحوه شستشو و مراقبت از لباس پیدا خواهید کرد. بهتر است آن را با دست بشویید اما اگر مایل به شست و شو با ماشین لباسشویی هستید، از دور ملایم و آب ولرم تا کمتر از 40 درجه استفاده کنید. لکه‌بر‌ها و سفید‌کننده‌ها به بافت محصول شما صدمه می‌زنند، پس از آن ها به هیچ عنوان استفاده نکنید. بهتر است از شوینده‌های بدون آلکالاین که مختص به شستن متریال‌های حساس مثل ابریشم و پشم هستند استفاده کنید. زیرا PH خنثی دارند واز بروز صدمات احتمالی جلوگیری می‌کنند. اگر برچسب محصول به شما اجازه می‌دهد می‌توانید از خشک کن نیز استفاده کنید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 515 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 18:45

برای شب مانی در بیشه، کوله پشتی کوهنوردی اولی و مهم ترین وسیله، خیمه میباشد. زیرانداز برای درون و خارج خیمه فراموشتان نشود. کیسه خواب و بالش بادی برای خواب ریلکس و بی‌گرفتاری همدم خویش بردارید. زیرا نزدیک به نیم ساعت پیاده‌روی دارید تا به مقصد برسید، خوب میباشد همگی‌ی وسایل را در کوله پشتی بگذارید تا حملش سهل گردد. در نزدیکی تالاب ارواح هیچ تجهیزات رفاهی از قبیل مغازه یا این که رستوران نیست، زمانی می گوییم دیده نشده یعنی عملاً از این چیزها خبری وجود ندارد و نباید باشد! پس به تامل وعده‌های غذایی خویش باشید و مواد موردنیاز آشپزی در طبیعت را فراهم نمائید. برای برپایی حریق؛ کبریت یا این که فندک و مواد حریق‌زا یادتان نرود. در صورتی بخواهیم به سایر موردها ما یحتاج را لیست کنیم، می بایست به آب‌آشامیدنی، گوشی، شارژر تلفن همراه، کارت شناسایی، کیف یاری های اول، دفترچه بیمه، کیسه آشغال، در میان وعده، مواد غذایی، داروهای همگانی، پاور خزانه، عینک آفتابی و کلاه نقاب دار برای روزهای آفتابی، لامپ قوه، جامه اضافه و... اشاره کنیم. برای جزئییات بیشتر میتوانید به وب لاگ بی نقص‌ترین محاسبه لیست وسایل کوهنوردی رمز بزنید.

شایسته ترین فرصت بازدید دریاچه ارواح
فصل بهار و فصل تابستان معمولاً شایسته ترین مجال طبیعت‌گردی در اکثر نقاط مملکت، مخصوصاً شمال به حساب میآید، چون درختان سرسبزی خویش را پیدا می‌نمایند و از بارش و جاده‌های لغزنده و خطرناک هم دیگر خبری وجود ندارد. از جهت دیگر هوای مطبوع و متعادل مدام در بیشه برقرار میباشد، بدین ترتیب ریسک کمتری را متحمل می شوید و در ازای لذت بیشتری میبیرید. قابل ذکر میباشد به جهت هوای مطبوع ممکن میباشد خیلی با مه مواجه نشوید و تصویر مخوفی که در مه تولید می‌گردد را نبینید. اما به جهت حالت تالاب ارواح و اشراف شدن مقدار متعددی آب با درختان، شغل تشکیل مه در اکوسیستم فعال‌‌خیس از جای ‌های دیگر حادثه می‌ افتد. در‌حالتی که شخص سحرخیزی باشید، موقع طلوع به تالاب ارواح برسید، شانس دیدن هوای مه آلود را دارید.

در امر فصل‌پاییز و فصل زمستان هم بایستی بگوییم در اوایل فصل پاییز همچنان می توانید لذت یک هجرت عالی را بچشید؛ البته با سرد شدن هوا، هرچه از چگونگی سفرتان به دریاچه ارواح کاسته می گردد، بر خطرها مسافرت در فصل‌زمستان اضافه میشود. به همین ادله در 6 ماه دوم سال، مهاجرت به تالاب ارواح خیلی پیشنهاد نمی شود.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 82 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 15:13

بخش اعظمی از دوندگان ممکن میباشد کوله پشتی کوهنوردی تامل نمایند که ۸۰ درصد تمرینات خویش را با شدت نادر تا میانگین ​​جاری ساختن می‌دهند، ولی اکثر آنان احتمالاً اینطور نیستند. در حقیقت، یک دونده رقابتی تفریحی میانگین ​​احتمالاً تمرینات خویش را حدود ۵۰/۵۰ تقسیم می نماید. استدلال این فرمان دوگانه میباشد، چون بخش اعظمی از دوندگان تماماً از سرعت سهل و آسان یا این که میانگین ​​​​دور اندیشی ندارند، و همینطور حقیقتاً به وسعت دویدن هفتگی خویش دقت نداشته و بر پایه ی آن احتساب نمی‌کنند.


برای احتساب ۸۰ درصد وسعت دویدن خویش، آغاز می بایست بدانید که حقیقتاً در یک هفته چقدر می دوید، که قادر است بر طبق تعداد کیلومتری که می دوید یا این که تعداد سا‌عتها تمرینی باشد. از جمله، در حالتی‌که ۵۰ کیلومتر در هفته می‌دوید، ۸۰ درصد از این وسعت ۴۰ کیلومتر میباشد. این بدان معناست که در یک هفته، شما بایستی ۴۰K با سرعت ریلکس‌تری بدوید و صرفا ۱۰K بایستی با شدت فراتر دویدن داشته باشید. در شرایطی‌که ترجیح می دهید وسعت دویدن خویش را بر طبق فرصت ردیابی فرمائید، در حالتی‌که پنج ساعت در هفته را صرف دویدن میکنید، ۴ ساعت از آن مجال می بایست دویدن سهل و آسان باشد و فقط یک ساعت بایستی شدت بیشتری داشته باشد. در ضمن دقت داشته باشید که طریق سنجش بر طبق ساعت‌ها برای ورزشکارانی مانند اسکای رانرها، کوهنوردی و دوچرخه سواران مناسبتر میباشد.

ولی، این بدان شکل وجود ندارد که شما یک ساعت در روز به مقطع چهار روز به راحتی بدوید، آنگاه در روز پنجم یک تمرین طاقت فرسا ۶۰ دقیقه‌ای ایفا دهید. به احتمال زیاد، شما دو روز از هفته خویش را گزینش خواهید کرد که در آن ۳۰ دقیقه از دویدن خویش را با شدت بیشتری سپری فرمائید که با ۱۵ دقیقه گرم کردن و ۱۵ دقیقه سرد کردن همپا میباشد. در‌پی به یک سری مثال اشاره کرده ایم:

گرم کردن: ۱۵ دقیقه قابل انعطاف دوی
تمرین: ۳۰ دقیقه دویدن گسترش (ارتقاء پیشرونده سرعت)
سرد کردن: ۱۵ دقیقه
مثال نرم‌افزار دیگر می‌تواند به صورت پایین باشد:

گرم کردن: ۱۵ دقیقه سهل
تمرین: ۴ × ۵ دقیقه دویدن اینتروال با ۲ دقیقه ریکاورین قابل انعطاف دوی
سرد کردن: ۱۵ دقیقه راحت
طرز گزینش شدت
این به آسانی به حساب آوردن وسعت دویدن وجود ندارد، و جایی میباشد که اکثری از دوندگان از مسیر بیرون می گردند. چرا؟ چون سوای اینکه متوجه گردید، احتمالاً فاصله پیموده گردیده سهل خویش را با سرعتی بسیار سریعتر از آنچه نیاز دارید، طی میکنید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 14:43

همان گونه که پیشتر گفتیم تمرین کوله پشتی کوهنوردی درای تولینگ قادر است به پرورش شخص در یخنوردی یاری دهد. از سوی دیگر ترفیع مسیرهای فنی در فصل زمستان نیاز به مهارت بالایی در ترفیع با ابزار یخ روی مسیرهای صخره ای خواهد داشت. (معمولا در دمای ذیل صفر نمیشود با دست گیره گرفت!) از تمرینات این فن می شود به مورد ها پایین اشاره نمود:

معلق شدن روی تبر یخ در چرخه های هنگامی (از جمله یک‌سری دقیقه) برای ارتقا استقامت تخصصی
فیکس کردن روی تبریخ
ترفیع مسیرهای دارنده گیره های ریز برای ارتقای جايگاه ترفیع و نگهداری تعادل
تمرین درای تولینگ منجر می‌گردد شم و ادراک بهتری نسبتا به عمل با تبریخ پیدا فرمائید که در مسیرهای آلپی اثر بسزایی خواهد داشت. از سوی دیگر این حرفه جذابیت های خاص به خویش را دارااست و می‌تواند تحت عنوان یک ورزش منقطع پیگیری خواهد شد.

امکانات درای تولیگ
برای تمرینات این ورزش به ابزار ذیل نیاز خواهید داشت:

تبریخ
کرامپون
کفش کوهنوردی
کلاه ایمنی
امکانات سنگنوردی
تبریخ
تبریخ ضروری ترین وسیله برای تمرین درای میباشد. صورت تبریخ درای تولیگ از نگاه انحنای بدنه و تیغه به کلنگ کوهنوردی تفاوت داراست. بدنه در اینجا خمیدگی بیشتری داراست که سبب ساز می‌شود در هنگام گیره گیره راحتتر باشند.

کرامپون
اکثری از عموم از کفش سنگنوردی به مکان کفش کوه برای تمرین درای به کارگیری می نمایند، ولی در شرایطی‌که در‌پی هدف ها دور از شوخی می باشید مورد نیاز میباشد با کرامپون عمل فرمائید. کرامپونهای تک نیش یا این که مونو روی سنگ عالی از دو نیش فعالیت می نمایند، چون میتوانید محل قرارگیری پاهای دقیقتری داشته باشید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 15:54